درباره وبلاگ


سلامتی تاجی است بر سر انسان سالم که فقط یک بیمار آن را می بیند. لوئیزهی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل
باشگاه بـــــــارانـــــــ
باشگاه بـــــــارانـــــــ

نکاتی برای ورزش سالمندان



سالمندان قبل از ورزش باید چه‌ کار کنند؟ یک برنامه تمرینی سالم برای سالمندان از چه اجزایی تشکیل شده؟ و پرسش‌هایی از این دست، مسایلی هستند که ذهن سالمندان را درگیر می کند در این مطلب به نکاتی پیرامون ورزش سالمندان می پردازیم.

 

 



ادامه مطلب ...


فعالیت های ورزشی در سالمندی



سالمندی تنها گذر زمان نیست، بلکه بروز آن دسته از رخدادهای بیولوژیک است که در یک دورۀ زمانی رخ می دهد. هیچ تعریف کاملی دربارۀ سالمندی وجود ندارد. سالمندی ، فرآیندی طبیعی است و نباید آن را بیماری دانست.

 امروزه فعالیت های ورزشی ، مراقبت صحیح و معاینه پزشکی منظم از جمله عامل هایی به شمار می روند که باعث طولانی تر شدن عمر و زندگی پر ثمرتر می شوند. متأسفانه ، سرچشمه جوانی یا داروی ضد سالخوردگی وجود ندارد، به نظرمی رسد تمرین بهترین داروی ضد سالخوردگی باشد. امروزه رهنمودهای ورزشی ، افراد مسن را برای شرکت در فعالیت هایی تشویق می کند که نه تنها دستگاه قلب و عروق ، بلکه دستگاه عضلانی آن ها را نیز تقویت می کند و بهبود می بخشند.


 تغییر فرآیند سالمندی



ادامه مطلب ...


اهمیت و فواید ورزش سالمندان


 


وقتی سن شما بالا می رود و مسن می شوید، داشتن یک سبک زندگی فعال از هر زمان دیگری برای شما مهم تر است.ورزش منظم می تواند به تقویت انرژی، حفظ خود استقلالی و مدیریت علائم بیماری و یا درد کمک کند.ورزش حتی می تواند روند پیر شدن بدن شما را به تأخیر بیاندازد!ورزش نه تنها برای جسم شما، بلکه  برای ذهن، خلق و خو و حافظه نیز خوب است.با بالا رفتن سن، حفظ سلامت عمومی بدن و اینکه سالمندان دچار بیماری و احساس ناامیدی نشوند به نوعی یک چالش محسوب می شود.اما ورزش می تواند مانع این احساسات شود و شما را از بزرگترین چالش و نگرانی در مورد آسیب های افتادن دور کند.

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 3 آبان 1394برچسب:, :: 18:22 ::  نويسنده : باشگاه باران

با سلام ...


 

باشگاه چند منظوره باران ایام سوگواری سالار شهیدان ، امام حسین (ع) و یاران باوفایش را

تسلیت عرض می کند.




یه تاریخ های خاصی تو زندگی ما آدما وجود داره

که هر چقدرم دنیا با کاراش مشغولمون کرده باشه محاله فراموششون کنیم ….

مثل امروز …. 

تولد باشگاه چند منظوره باران مبارک...

 

 

 



تمرین آب درمانی


 

در کشورهای پیشرفته و در علم طب ورزشی، امروزه ورزش‌های مناسبی برای بیماران مفصلی در داخل استخرهای مخصوص توانبخشی انجام می‌گیرد که منظور همان تمرینات آب درمانی است. با ورزش در آب به دلیل بی وزن بودن بدن در آب، وارد شدن آسیب بسیار کم اتفاق می افتد و شاید هم هرگز چنین پیش نیاید. مخصوصا" برای اشاخصی که دچار پوکی استخوان هستند، آب درمانی یا ورزش در آب یکی از بهترین گزینه های درمانی است.

تمرین اول

 آب درمانی



ادامه مطلب ...


تمرین ساده برای درمان درد زانو


 

ورزش یکی از بهترین راه حل ها برای کسانی است که به درد مزمن زانو مبتلا هستند. بنابراین در اینجا ۶ تمرین ساده برای نگه داشتن و درمان درد زانو به میزان حداقل ارائه می شود. تمرینات باید به دقت انتخاب شوند تا از وخیم شدن مشکل جلوگیری شود. یکی از نکته های ایمنی برای کسانی که برای مبارزه با درد در زانو از ورزش استفاده می کنند این است: آن ها باید از خم کردن پاها به اندازه ای که در آن زانوها از انگشتان پا جلوتر باشند، اجتناب کنند. این قانونی است تا از فشار بیش از حد به زیر زانو جلوگیری شود تا در آینده نیازی به تعویض مفصل زانو نباشد.

6 تمرین ساده برای درمان درد زانو

رابطه بین اضافه وزن و درد زانو



ادامه مطلب ...


درمان کمر درد با تقویت و استحکام آن


 کمر درد گذشته از اینکه به مشکلات مفصل و دیسک ها مربوط می شود، ضعف عضلات شکم و کمر نیز موجب تشدید این درد ها می شود.چاره چیست؟ ما راه حل مناسبی را  برای درمان کمر درد به شما پیشنهاد می کنیم،آن هم  تقویت و استحکام عضلات شکم و کمر می باشد.

درمان کمر درد

در این مطلب تمریناتی را به شما آموزش می دهیم که هدف آن کاهش فشار وارد بر دیسک های کمر و تبع آن کاهش درد کمر با کمک تقویت عضلات شکم و کمر است.

حرکت اول

درمان کمر درد



ادامه مطلب ...


روش های طبیعی برای کاهش التهاب و درد زانو


 کسانی که از ورم و درد زانو رنج می برند، معمولا" به دنبال راه های درمانی غیر از مصرف دارو هستند. دلیل آن هم این می تواند باشد که درمان های پزشکی درد آن ها را تسکین نمی دهد و همچنین ممکن است عوارض جانبی مصرف دارو موجب نگرانی آن ها شود. یا شاید احساس می کنند درمان طبیعی جایگزین مناسب تری نسبت به دارو باشد. به هر حال به هر دلیلی که باشد، بسیاری از بیماران مبتلا به آرتریت ( التهاب مفصل زانو) و درد زانو از این ۵ روش درمانی برای کاهش درد زانو و علائم بیماری خود استفاده می کنند.

روش های طبیعی برای کاهش التهاب و درد زانو

ورزش منظم



ادامه مطلب ...


فعالیت ورزشی مناسب دوران بارداری


اکنون که باردارم، آیا هنوز می توانم ورزش کنم؟ چه فعالیت های بدون خطر و چه فعالیت های خطرناکند؟ چه مقدار فعالیت بدنی باید انجام دهم؟ این ها سوالاتی هستند که خانم های باردار برایشان پیش می آید.به طور کلی باید گفت برای زنان بارداری که هیچگونه عوارض پزشکی ندارند، پیش از بارداری نیز هیچگونه فعالیت ورزشی نداشته اند ، فعالیت های بدنی نه تنها بدون خطر بلکه مفید نیز هستند.

ورزش بارداری


 فواید ورزش در دوران بارداری

  • بهبود گردش خون



ادامه مطلب ...


مناسب ترین کفش بارداری


در دوران بارداری تغییرات زیادی در بدن یک زن روی می‌دهد و بسیاری از خانم‌ها در این دوران با مشکلاتی در اندام‌های مختلف ازجمله پاها روبرو هستند. آن ها ممکن است ورم پاها، درد و خستگی، گرفتگی ساق پا و کمردرد را تجربه کنند. در این مقاله ابتدا به طور خلاصه مشکلات شایع پا در زنان باردار و سپس ویژگی‌های یک کفش مناسب در دوران حاملگی بررسی می‌شوند.

Shoes-Pregnancy-elmevarzesh



ادامه مطلب ...


شیوه صحیح خوابیدن در بارداری


 نوشته شده توسط

بسیاری از خانم ها در دوره بارداری به این نکته پی خواهند برد که راحت خوابیدن در تخت واقعاً سخت است تا وقتی که علم ورزش این نکات مهم و عالی را به آن ها آموزش دهد. بر خلاف تصور عموم در واقع امکان دارد که خواب شبانه راحتی داشت وقتی که شما بارداری. چطور؟ در اینجا صحیح خوابیدن در بارداری را توضیح می دهیم

۱-در دوران بارداری مهم است که بر پهلو بخوابید

 

pregnancy-sleeping-position-elmevarzesh

 



ادامه مطلب ...


فواید شنا در دوران بارداری


ورزش در دوران بارداری فواید و مزایای زیادی دارد از جمله بالا رفتن توان بدنی و افزایش توان و تحمل دارد، سلامت مادر و همچنین سلامت نوزاد.اما فواید شنا در دوران بارداری چیست؟شنا کردن جریان خون را بهبود می بخشد، کشیدگی طبیعی و توان ماهیچه ها را افزایش می دهد، و استقامت عضلات را به ارمغان می آورد. اما دلیل اصلی پیشنهاد شنا به عنوان ورزش برای دوران حاملگی آن است که در حین شنا، شما که افزایش وزن دوران بارداری را تحمل می کنید در هنگام ورزش احساس بی وزنی می کنید و از طرف دیگر می توان گفت که تقریبا احتمال صدمه و جراحت در این ورزش وجود ندارد. وقتی که در حالت شناور در آب قرار دارید، احساس می کنید که هیچ اضافه وزنی ندارید. بعلاوه، شنا موجب می شد که عضلات نیز قدرت و وضعیت بهتری پیدا کنند.

Pregnancy-Best-Exercise-

 



ادامه مطلب ...


ورزش در خلال حاملگی


  نویسنده : دکتر مریم میرزانجفی

ورزش در خلال حاملگی

ورزش در حین حاملگی مزایای فروانی برای مادر جنین وی دارد اما باید با رعایت نكات خاص انجام گیرد و ورزشهای مناسب جهت تقویت گروهای عضلانی خاص انجام گیرد. باید توجه گردد كه در حین حاملگی ورزش نباید به منظور كاهش وزن مادر انجام گردد چرا كه سبب تداخل در روند فیزیولو‍ژیك بارداری می شود.


 

      مزایای ورزش در حاملگی



ادامه مطلب ...


مناسب‌ ترین ورزش‌ های دوران بارداری


 مناسب‌ ترین ورزش‌ های دوران بارداری

یك متخصص زنان و زایمان، انجام فعالیت‌های ورزشی در دوران بارداری را در كاهش استرس مؤثر دانست و اظهاركرد : پیاده‌روی و ورزش‌های آیروبیك مناسب‌ترین ورزش‌ها برای دوران بارداری بشمار می‌آیند.
دكتر قندی ضمن بیان این كه ورزش در دوران بارداری باعث بهبود احساسات مادر می‌شود، اظهار كرد : كاهش یبوست، ‌افزایش حركات روده، كاهش درد در عضلات پشت باسن و پاها، جلوگیری از كشش و پارگی مفاصل، كاهش استرس و اضطراب، ‌خواب راحت، افزایش جریان خون در پوست، آمادگی برای زایمان، كاهش چربی‌های اضافه بدن در دوران بارداری از مزایای ورزش در دوران بارداری است.



ادامه مطلب ...


ورزش و تاثیر آن در دوران بارداری


 ورزش و تاثیر آن در دوران بارداری

 ورزش در تمام دوره های سنی فواید و تاثیرات بسیار زیادی دارد. در دوران بارداری نیز ورزش تاثیرات معجزه آسایی دارد. حفظ سلامت در دوره ی بارداری بسیار مهم است. ورزش در این دوره کمک بسیاری به سلامت جسمی و روحی مادر می کند. همچنین انجام ورزش برای تسکین درد های دوران بارداری بسیار مفید خواهد بود.
همچنین با تقویت عضلات



ادامه مطلب ...


ورزش و سیستم قلبی عروقی در بارداری


 ورزش و سیستم قلبی عروقی در بارداری

تغییرات قلبی در حاملگی

  • افزایش برون ده قلبی به میزان 5/1 لیتر در دقیقه
  • افزایش حجم ضربه ای قلب (حجمی از خون که در هر بار انقباض قلب به عروق پمپ می شود ) ار 64 سی سی به 71 سی سی
  • افزایش سرعت ضربان قلب از 70 بار در دقیقه به 86 بار در دقیقه
  • کاهش فیزیولوژیک فشار خون در یه ماهه اول و بازگشت آن به فشار خون اولیه در سه ماهه سوم


ادامه مطلب ...


با سلام 

 

شروع کلاس های زومبا و هیپ هاپ و بادی منت ...

 


 

کلاس های زومبا روزهای فرد ساعت 10 تا 11

 

کلاس های هیپ هاپ روزهای زوج ساعت 10 تا 11

 

کلاس های بادی منت روزهای فرد ساعت 11 تا 12

 

همچنین کلاس های دفاع شخصی نیز برگذار می شود....

 


 

 


 

داراب ، انتهای سه راه بهار ، نبش کوچه شاطری 

 

تلفن : 53525408

 



بهترین صبحانه برای کاهش وزن


 

با توجه به مطالعه‌ای که اخیرا در مورد چاقی صورت گرفته است، شاید بهترین صبحانه برای کاهش وزن، در واقع حجیم‌ترین صبحانه باشد! در این مطالعه، زنان دارای اضافه وزنی که صبحانه‌ی پرکالری‌تری مصرف کردند، نسبت به آنهایی که شام سنگین‌تری خوردند، وزن بیشتری از دست دادند.

محققان دانشگاه تل آویو، ۹۳ زن مبتلا به سندرم متابولیک را به دو گروه تقسیم کردند. هر کدام از آنها بمدت ۱۲ هفته، روزانه ۱۴۰۰ کالری مصرف کردند. گروه صبحانه، یک صبحانه ۷۰۰ کالری و یک ناهار ۵۰۰ کالری و یک شام ۲۰۰ کالری خوردند. در مقابل، گروه شام، بزرگترین وعده غذایی‌شان را در وقت شام مصرف کردند.

البته،



ادامه مطلب ...


چطور به روشی سالم وزن اضافه کنیم؟


 

 

در دوران دانشگاه من یک مشکل داشتم (مشکلی که دیگر ندارم). من بیش از حد لاغر بودم. بنظر می‌رسید که مردم، بخصوص دوست دخترهایم از من متنفر هستند، و بخاطر اینکه از این مشکل شاکی بودم، حتی بیشتر از من متنفر می‌شدند!

اما مساله این بود که من همیشه خسته، مضطرب، و زودرنج بودم، و آنقدر قوی نبودم که کیسه‌های خریدم را ۱۲ بلوک حمل کنم و به خانه ببرم! صرفنظر از اینکه شلوارهای جین چسبان من، چقدر خوب فیت تنم بودند، من می‌دانستم که برای بهبود کیفیت زندگیم باید وزنم را بالا ببرم. من برای چندین سال، وزن سالمی داشتم اما مطمئنا اولین شخصی نیستم که سعی دارد وزنش را بالا ببرد.

خواه یک فرد به این علت بخواهد وزنش را بالا ببرد که بخاطر خستگی دائمی به ستوه آمده، یا فقط به این خاطر که می‌خواهد وزن بدن سالمتری داشته باشد، این مقاله، اطلاعات و مشاوره‌های لازم در مورد نحوه‌ی انجام این کار را در اختیار شما قرار می‌دهد.


 توضیحی در مورد افراد لاغر



ادامه مطلب ...


در سنین بالای ۵۰ سال چطور وزن کم کنید


 

  بخش عمده‌ای از افزایش وزنی که در سنین بالای ۵۰ رخ می‌دهد، به دلیل کاهش عادات غذا خوردن سالم و ورزش است. خوشبختانه این عادات می‌توانند معکوس شوند و شما می‌توانید بدون توجه به سنتان وزن کم کنید. هیچ یک از این تغییرات، آنقدر سخت نیستند که وسوسه شوید آن‌ها را رها کنید. این تغییرات اساسی کوچک اما مهم در شیوه‌ی زندگی شما می‌توانند به کاهش وزنتان کمک کنند.


 

قدم اول



ادامه مطلب ...


تکرار کم در مقابل تکرار زیاد، کدام را انتخاب کنیم؟

خیلی ساده است: اگر می‌خواهید زورتان زیاد شود و عضله بسازید، با وزن زیاد و تکرار کم تمرین کنید، و اگر می‌خواهید چربی بسوزانید و کات کنید، با وزن کم و تکرار زیاد تمرین کنید. اما صبر کنید، آیا واقعا به همین سادگی است؟

نه دقیقا!



ادامه مطلب ...



 

کاردیو چیست و چرا باید آنرا انجام دهید؟

کاردیو چیست؟ به عبارت ساده، چیز مهمی‌ است تا شما را سالم و همانند تمرین با وزنه بدنتان را خوش اندام نگاه دارد. کاردیو چیزی فراتر از آنست که فقط به کاهش وزن شما کمک کند. در این نوشته تعریف کاردیو به علاوه‌ی ۱۰ دلیل برای اینکه چرا باید به کاردیو اهمیت بدهید برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.


 

کاردیو چیست؟



ادامه مطلب ...


 

۴ مزیت دوش گرفتن با آب سرد


 
 

جنگجویان سامورایی باستان، هر روز صبح یک سطل آب سرد بر روی خود می‌ریختند، چرا که اعتقاد داشتند روحشان پالایش و بدنشان پاک می‌شود. چه این اتفاقات برایشان می‌افتاد چه نه، اما قطعاً باعث می‌شد که پس از استراحت شبانه هشیار شوند و سرحال بیایند. این حداقل چیزی‌ست که اساسا در صبح به آن احتیاج دارید، اما در کنار آن، دوش آب سرد فواید زیاد دیگری هم دارد.

زمانی که می‌گوییم دوش آب سرد، منظورمان این نیست



ادامه مطلب ...


رفع عطش در ماه رمضان با طب سنتی


 مصرف آب یخ اگر چه در ابتدا تشنگی را فرو می‌نشاند اما در نهایت باعث تشدید تشنگی می‌شود . ذاکر حسینی افزود: در میان عرقیات تنها کاسنی خاصیت خنک‌ کنندگی بدن را دارد، از این رو پیشنهاد می‌شود نوشیدنی‌هایی مانند خاکشیر را با کمی کاسنی و گلاب مخلوط و سپس استفاده کرد.


 

برای کاهش تشنگی در ایام روزه‌داری، می‌توان عرق کاسنی و شاهتره، را به نسبت مساوی تقسیم کرد و در یخچال گذاشت و در فاصله افطار تا سحر از آن استفاده کرد. مصرف این نوشیدنی، تشنگی طول روز را بسیار کم می‌کند. 

دکتر سیدوحید فرزادفر پزشک و محقق طب اسلامی با بیان این مطلب می‌افزاید: مصرف زیاد گوشت قرمز می‌تواند باعث افزایش صفرا و تشنگی شود از این رو مصرف آن باید محدود شود. البته افرادی که سابقه کم خونی، ضعف و افت مکرر فشار خون دارند از این قاعده مستثنا هستند.وی افزود: مصرف آب یخ اگر چه در ابتدا تشنگی را فرو می‌نشاند اما در نهایت باعث تشدید تشنگی می‌شود. هم چنین دوش گرفتن در طول روز باعث کاهش حرارت بدن می‌شود. برای این کار باید از آب ولرم استفاده کرد زیرا آب سرد باعث منقبض شدن منافذ پوست و احتباس گرما می‌شود و فرد در طول روز احساس گرما می‌کند.

افرادی که دچار تشنگی شدید می شوند، بهتر است بعد از نماز ظهر و عصر دوش بگیرند و ساعتی را در مکان خنک استراحت کنند. مصرف میوه‌های آب‌دار و خنک مانند هندوانه، خیار و غذاهای لعاب‌دار مانند کدو، شیر، فرنی و سبزی‌هایی مانند کاهو و خرفه در زمان افطار و سحر به کاهش تشنگی در طول روز می‌انجامد.

این محقق طب اسلامی می‌افزاید: از آنجا که هندوانه طبع لطیفی دارد وقتی وارد معده خالی می‌شود، ممکن است به خلط صفرا تغییر ماهیت دهد و عملاً به جای خنک کردن، باعث افزایش حرارت شود بنابراین باید هندوانه را زمانی مصرف کرد که با مصرف خوراکی‌های دیگر داغی کبد و معده را فرو نشانده باشیم. 


 

چند پیشنهاد ضد عطش

اقباله ذاکر حسینی، متخصص طب سنتی می‌گوید: مصرف عرقیجات در ماه رمضان توصیه نمی‌شود، زیرا این نوشیدنی‌ها خنک کننده کبد هستند و نه خنک‌ کننده بدن.

اقباله ذاکر حسینی، با تاکید بر مصرف نوشیدنی‌های ولرم در وعده‌های افطار، اظهار کرد: به دلیل طبع سرد بدن لازم است در وعده افطار از نوشیدنی‌های ولرم همراه با مواد دارای قند طبیعی مانند خرما، عسل یا انگور شیرین استفاده شود چرا که این مواد شیرین علاوه بر تنظیم قند خون بدن خاصیت سم‌زدایی نیز دارند.وی با اشاره به مواد غذایی پیشنهادی در ماه رمضان که به رفع عطش کمک می‌کنند، گفت: دم کردن برگ خشک نعناع و یا مخلوط آن با عسل و تهیه به صورت شربت و نوشیدن آن بین افطار تا سحر موجب رفع تشنگی خواهد شد.

مصرف آب یخ اگر چه در ابتدا تشنگی را فرو می‌نشاند اما در نهایت باعث تشدید تشنگی می‌شود . ذاکر حسینی افزود: در میان عرقیات تنها کاسنی خاصیت خنک‌ کنندگی بدن را دارد، از این رو پیشنهاد می‌شود نوشیدنی‌هایی مانند خاکشیر را با کمی کاسنی و گلاب مخلوط و سپس استفاده کرد.


 

شربت خاکشیر و تخم شربتی
وی تاکید کرد: شربت خاکشیر و تخم شربتی خنک کننده و ضد عطش هستند و می توانند آب را درون دانه های خود نگه دارند و به تدریج آن را به بدن برسانند. در نتیجه نیاز بدن را به مدت طولانی تر نسبت به آب تامین می کند. بهتر است آنها را بدون شکر یا با شکر کم مصرف کرد.این متخصص طب سنتی، تمبر هندی را به عنوان یکی از مواد غذایی مفید در ماه رمضان معرفی کرد و گفت: خیس کردن تمبر هندی و صاف کردن آن و سپس مخلوط آن با عسل و تهیه به صورت شربت، نوشیدنی مفیدی برای رفع یبوست در ماه رمضان محسوب می‌شود.وی افزود: می‌توان از دم کرده لیمو عمانی و همچنین مخلوط زردآلوی تازه همراه عسل نیز به عنوان مواد غذایی مناسب جهت رفع عطش و سنگینی معده استفاده کرد.



8 هشدار تغذيه‌اي براي دختران و زنان جوان روزه‌دار 
 

در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و این سۆال در پیش رو که در این ماه چگونه تغذیه کنیم که پس از پایان رمضان و سپری شدن دوران روزه داری، بتوانیم سلامت خود را هر چه بیشتر حفظ نماییم. این مسئله به خصوص در مورد دختران نوجوان اهمیت بیشتری دارد.

گاه شاهد هستیم که افراد و به ویژه دختران نوجوان پس از پایان ماه رمضان دچار اختلالاتی در سلامت می شوند که این امر به علت تغذیه نامناسب و شیوه غلط زندگی، به خصوص در این ماه است. بهتر است در این مقاله به چند عادت نامناسب تغذیه ای افراد و به ویژه دختران نوجوان، در این دوران بپردازیم که این عادات موجب بروز عوارض مختلف در آنان می شود.

1- کمبود مصرف میوه، سبزی و سالاد



ادامه مطلب ...


قرص‌های خطرناک کاهش وزن

 ۰


 

دستیابی به کاهش وزنی سالم، گاهی اوقات تقریبا غیر ممکن بنظر می‌رسد. رژیم گیرندگان در بسیاری از مواقع به سراغ قرص‌های کاهش وزن خطرناکی می‌روند تا به آنها کمک کند که به وزن ایده آل خود برسند. با‌اینحال آنها بندرت خطر مرتبط با این قرص‌ها را در نظر می‌گیرند. پاراگراف‌های بعدی در مورد خطرات مربوط به قرص‌های کاهش وزن و همچنین خطرناکترین مواد تشکیل دهنده‌ای که برای تولید آن‌ها استفاده می‌شود صحبت می‌کند.

بعلت آنکه قرص‌های خطرناک کاهش وزن، معمولا به کاهش وزن سریع کمک می‌کنند، بسیار جذاب بنظر می‌رسند. این نوع داروهای رژیمی، اغلب اوقات برای بیمارانی که چاق یا بشدت دارای اضافه وزن هستند تجویز می‌شود. با‌اینحال قبل از آنکه کسی این روش کاهش وزن را امتحان کند، باید بدقت خطری که ممکن است مصرف این دارو برای سلامتی‌اش‌ ایجاد کند، و همچنین عوارض احتمالی آن را در نظر بگیرد.



ادامه مطلب ...


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شکلات تلخ

کاهش وزن آسان نیست. اما بعضی از غذاها هستند که به کاهش وزن کمک می‌کنند. این ابر غذاها، سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند و همچنین باعث می‌شوند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

در نتیجه با پر خوری نکردن، وزنتان کاهش می‌یابد. همچنین بیشتر از میزان نرمال چربی می‌سوزانید. دفعه‌ی بعد که به دنبال مواد غذایی چربی‌سوز هستید، فراموش نکنید که این مواد غذایی را هم به لیست خریدتان اضافه کنید:


 

شکلات تیره



ادامه مطلب ...


 

ماه رمضان فرصتی است تا در خوردن غذاهای مورد علاقه‌تان حسابی خودکشی کنید. خب شما یک روز کامل هیچی نخورده‌اید، پس حتما در هنگام افطار مستحقش هستید، نه؟ اما از سوی دیگر، ماه رمضان فرصتی تازه است تا یک سبک زندگی سالم را برای بدنتان آغاز کنید. اگر تمایل دارید تا این ماه رمضان وزن کم کنید، آنوقت ۶ نکته‌ای که در ادامه به آنها اشاره کرد‌ه‌ایم، برایتان بایدی می‌شود.


 

آب بخورید، آب، آب



ادامه مطلب ...


با این اسموتی‌های میوه‌ی خوشمزه، چربی شکمتان را آب کنید، و میلتان به خوردن شیرینی را کاهش دهید.

این اسموتی‌های سریع و آسان، پر از میوه‌های تازه و ‌اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که چربی‌های شکمی را هدف قرار می‌دهند. این ۱۰ اسموتی سیر کننده و غلیظ، برای صبحانه، ناهار یا میان وعده مناسبند.

اسموتی انبه

مناسب برای یک وعده



ادامه مطلب ...


۱۳ نوع از بهترین مواد غذایی عضله ساز


 

13 نوع از بهترین مواد غذایی عضله ساز

گوشت گاو



ادامه مطلب ...


مصرف آمینو اسید برای خانم ها


 مصرف آمینو اسید برای خانم ها

 

 

 

 

 

خانم ها هم می توانند مثل مردها از همه مکمل های آمینو اسیدی بهره ببرند. آمینواسیدها از منابع غذایی پروتئین از جمله گوشتها، لبنیات، ماهی، لوبیا و آجیل تامین می شوند. مصرف مکمل های آمینواسیدی می تواند باعث افزایش عضله سازی و چربی سوزی شود. مصرف آمینواسیدها در کنار رعایت رژیم غذایی صحیح و تمرینات منظم، واقعاً در نتیجه گیری خانم ها از تمرین تاثیر دارد و کمک می کند تا فیزیکی کم چرب و شکیل ساخته شود.


 1 - آرژنین



ادامه مطلب ...


9 باور غلط درباره تمرینات هوازی که باید فراموش کنید


 9 باور غلط درباره تمرینات هوازی که باید فراموش کنید

در دنیای تناسب اندام خرافات و باورهای غلطی وجود دارد، تمرینات هوازی نیز از این قاعده مستثناء نیست. در واقع میزان اطلاعات غلطی که درباره تمرینات هوازی وجود دارد با میزان محبوبیت این تمرین ها برابری می کند. اطلاعات غلط زیادی در جامعه امروزی وجود دارد، برای همین ما از دو متخصص تناسب اندام، تراویس هاکینگز و مایکل ملینیوتیس خواستیم تا به چند مورد از شایع ترین خرافه هایی که در طول حرفه شان شنیده اند، اشاره کنند تا موضوع برای همه روشن شود.

 اگر می خواهید وزنتان را کم کنید، فقط مقدار زیادی تمرین هوازی داشته باشید

واقعیت :


ادامه مطلب ...


شیر شکلات بهترین نوشیدنی ورزشی برای تمرین


 به نظر می رسد حق با والدین ما بود، شیر واقعا" برای بدن مفید است، حداقل بعد از یک تمرین ورزشی. تحقیقات نشان داده اند یک لیوان شیر شکلات کم چرب بعد از یک جلسه تمرین سخت بهینه ترین نوشیدنی ورزشی حاوی کربوهیدرات و پروتئین با کیفیت می باشد. به علاوه، شیر شکلات واقعا" خوشمزه است.

شیر شکلات بهترین نوشیدنی ورزشی برای تمرین

در ۳ تحقیق مشابه، محققان تأثیرات نوشیدن شیر شکلات کم چرب بعد از تمرین را با نوشیدن با آب یا نوشیدنی های ورزشی مقایسه کردند. در ورزشکاران مقاومتی، نتایج نشان دادند که نوشیدن شیر شکلات می تواند منجر به:


 عملکرد بهتر



ادامه مطلب ...


به چه مقدار کالری نیاز داریم؟ چه میزان کربوهیدرات و پروتئین باشد؟


 برای تأمین اعمال حیاتی مانند تنفس،گردش خون، حرکات عضلانی و انجام فعالیت های روزانه به انرژی نیاز داریم. نیاز بدن به انرژی عبارت است از مقدار کالری مورد نیاز برای انجام هر نوع کاری به اضافه کالری مورد نیاز برای سوخت و ساز پایه یا متابولیسم. انرژی نتیجه سوخت و ساز (متابولیسم) مواد مغذی در بدن است که واحد اندازه گیری آن کیلو کالری (۱۰۰۰کالری) می باشد.

به چه مقدار کالری نیاز داریم؟ چه میزان کربوهیدرات و پروتئین باشد؟

به چه مقدا کالری نیاز داریم؟



ادامه مطلب ...


عوارض ورزش در هوای گرم و پیشگیری از آن


ورزش در هوای گرم به دلیل افزایش دمای بدن، گرمازدگی و کمبود آب بدن، حس خوشایندی برای ورزشکاران ندارد. گذشته از این نه تنها خیس عرق خواهید شد، بلکه شاید بی حال هم بشوید! همچنین فعالیت ورزشی در آب و هوای گرم باعث کاهش توان هوازی در ورزشکاران شده و با افزایش دمای داخلی باعث کاهش حجم خون جریانی در عضلات می شود که این به معنای کاهش کارایی عضلات می باشد. با این وصف باید دور ورزش کردن در هوای گرم یک خط قرمز بکشید! اما چنین چیزی برای شما که عادت دارید در بیرون از منزل ورزش کنید امکان پذیر نیست. پس لازم است برخی نکات را به نقل از سایت Prevention رعایت کنید.

ورزش در هوای گرم و پیشگیری از عوارض آن

گرفتگی عضلات

 



ادامه مطلب ...


۴ توصیه برای کاهش درد عضلات ناشی از ورزش


 معمولا" کمتر ورزشکاری پیدا می شود که از درد عضلات ناشی از تمرینات ورزشی شکایت نکند! اگر هنوز نمی دانید علت درد عضلات پس از ورزش چیست، ابتدا این مطلب را مطالعه کنید: علت درد عضلات در ورزش. توصیه های مختلفی برای کاهش درد عضلات مطرح می شود، در مطلبی هم که به آن اشاره کرده ایم، چند توصیه عنوان شده است، اما در این مطلب ۴ توصیه دیگر که در کاهش درد عضلات تأثیر دارد را نیز معرفی می کنیم.

4 توصیه برای کاهش درد عضلات ناشی از ورزش


روغن ماهی



ادامه مطلب ...


 

ساعات فعالیت باشگاه چند منظوره باران در سال جدید ( 1394

 

 


 

 

سانس های ایروبیک :

صبح ها :

از ساعت 8:30 الی 10 ______________ 10 الی 11:30

 

عصرها :

از ساعت 5 الی 6:30  __________ 6:30 الی 8 __________ 8 الی 9:30

 

 

همچنین کلاس های تکواندو ، ژیمناستیک ، کیک بوکسینگ ، وشوو ... نونهالان و بزرگسالان نیز برگذار می گردد...



آسیب های زانو


   زانو یکی از مهمترین مفاصل بدن محسوب می شود، به خصوص برای ورزشکاران، چرا که این مفصل در فعالیت های ورزشی به دلیل ارتباط ضعیف استخوان های آن با یکدیگر بسیار آسیب پذیر است.مفصل زانو در مقابل نیرو های که از طرفین به آن وارد می شود و نیرویی که حرکت چرخش در آن تولید می کند بدون دفاع است .در این مطلب آسیب های زانو را به شما معرفی می کنیم.

آسیب های زانو
آسیب ناشی از فشارکمبود لایه های حمایت کننده در مفصل زانو  آن را مستعد پذیرش صدمات ناشی از فشار می نماید.در فوتبال، بسکتبال و کشتی موقعیت های بسیاری ایجاد می شود که باعث فشردگی و کوبیدگی زانو می شود.نیرویی که بر اثر ضربه وارد می شود ممکن است منجر به پارگی پرده سینوویال و یا پرده ضریع شود.
 آسیب ناشی از پیچیدگی


ادامه مطلب ...


تاندونیت شانه


 تاندونیت شانه یا التهاب تاندون شانه یکی از آسیب های ورزشی است که به دلیل استفاده بیش از حد معمول از کتف پیش می آید. این آسیب در ورزش هایی مانند شنا، بیس بال، تنیس و هندبال شایع است.درد معمولا"  از سر شانه احساس می شود و تا بازو ها امتداد می یابد.زمانی که بازو به بالای سر کشیده شده و پیچ بخورد اتفاق می افتد. در موارد شدید درد در تمام اوقات وجود داشته و حتی ممکن است شما را از خواب عمیق بیدار می کند.

Shoulder-Tendonitis-1-elmevarzesh

منظور از تاندونیت، التهاب تاندون عضلات می باشد که معمولا" با پارگی های خفیف (پارگی میکروسکوپیک)همراه است.تاندونیت عضلات مفصل شانه درمیان افراد از هر دو جنس شیوع بالایی دارد.ذکر این مسئله نیز حائز اهمیت است که افزایش سن، روند تاندونیت شانه را تسریع می کند.


 مراحل التهاب تاندون



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب